ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

מה הפירוש של "לא מוצגים עננים נוספים"- בתעודה של GIA

מה הפירוש של "לא מוצגים עננים נוספים"- בתעודה של GIA
("Additional clouds are not shown )

להלן מייל שקבלנו מקורא :
"
אני סקרן לדעת מה המשמעות של האמירה "עננים נוספים לא מוצגים" בסעיף ההערות של תעודת GIA ,(תעודת איכות יהלומים של החברה האמריקאית לאבני חן.) מהו ענן, והאם זה משהו שאני צריך להזהר ממנו? המחשבה על "ענן" בתוך היהלום שאני קונה נשמעת קצת בעיתית קראתי שענן הוא פשוט קבוצה של גבישי יהלומים בגודל מדויק? "
עננים נוספים שאינם מוצגים בתרשים:
"
ענן" הוא לא יותר מכמה גבישי יהלומים בגודל נקודתי, המקובצים יחדיו בסמיכות. בניקיון VS-2 ובדרגות ניקיון גבוהות יותר, אין מה לדאוג לנוכחות עננים קטנים של גבישי יהלומים בגודל מדויק. נוכחותם של עננים גדולים יותר, כמו אלה שנמצאים בחלק מיהלומים בדרגת ניקיון SI ובדרגת ניקיון נמוכה יותר, עשויה להוות בעיה אם הם גדולים ומכסים שטח נרחב של היהלום. עם זאת, זה לא משהו שאתה צריך להיות מוטרד לגביו בעת רכישת יהלום אצלנו מכיוון שאנו מעריכים באופן אישי כל יהלום כדי להבטיח שהפגמים אינם משפיעים על ביצועי האור.
העננים בניקיון VS-2 מסומנים בתרשים התעודה באמצעות קווים אדומים קטנים, המקיפים את האזור המיועד כענן. שוב, זהו פשוט מקבץ קטן של גבישי יהלומים בגודל מדויק, אשר נוטים להיראות כמו כתמי אבק נוצצים כאשר צופים בהם באמצעות רמות הגדלה גבוהות יותר, כגון הגדלה פי 30. תקן התעשייה לדירוג יהלומים הוא הגדלה של פי 10 בלבד.
כשמדרג יהלומים מאומן מבחין בנוכחות של ענן קטן של גבישי יהלומים בגודל מדויק ביהלום, אך מרגיש שהתכלילים קטנים מכדי להוות פגם משמעותי ביהלום, הוא מציין את נוכחותם של עננים נוספים אשר אינם מוצגים בתרשים, תחת סעיף ההערות של דוח המעבדה. זה סוג של הצהרה, ושום דבר בעיתי.
למעשה, גבישי יהלומים בצורת עננים קטנים, מחטים ונקודות , הם במקרה סוגי התכלילים האהובים עליי, מכיוון שהם בעצם לא יותר מיהלומים קטנים יותר שנלכדו בתוך גביש יהלום גדול יותר בעת היווצרותו. הם נוטים להיות לא משמעותיים בכל הנוגע לתכלילים, הם אינם בעיתיים במונחים של שלמות מבנית, והם נוטים להיות קשים לזיהוי ביהלומי VS-2 וניקיון גבוה יותר. אפילו ביהלומי ניקיון SI-1 ויהלומי ניקיון SI-2, אין להם שום משמעות, אך יש להעריך כל יהלום בנפרד.

לסיכום:

להערה "לא מוצגים עננים נוספים"- בתעודה של GIA –אין משמעות מיוחדת

בתעודת GIA עדיף להמנע מיהלומים מעוננים בניקיון של SI-2 ומטה.

עננים בניקיון SI-1 חייבים לעבור הערכת מומחה. ביהלומים בניקיון VS2 ומעלה אין בעיה עם פגם מסוג ענן.

בתמונות: ענן ביהלום        סימון של ענן בתעודת GIA

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן