ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

יהלומים בניקיון SI-2 זהירות!!!!

יהלומים בניקיון SI-2 זהירות!!!!
יהלומים בניקיון SI2.

דרגת ניקיון SI2 מוגדרת כניקיון בינוני על ידי ה-GIA(המכון הגימולוגי האמריקני הנחשב ביותר העולם).מאחר ודרוג הניקיון הבא אחריו הינו I-1 הנחשב לנקיון נמוך בו מחיר היהלום יורד בצורה חדה מאד,עלינו להקפיד שה-SI2 יהיה יפה כלומר SI2 שקרוב לSI1 ולא לI-1.

ציון SI2 הוא המסובך מכולם; אמנם שיש כאן הזדמנות לקנות יהלום שנראה טוב ובעל ערך,עם זאת יש גם סיכוי טוב לסיים עם אבן לא רצויה בעת קניות טבעות אירוסין. באופן כללי אנו ממליצים ללקוחותינו לשקול ניקיון בטווח VS2 עד SI2 ליהלומים.כשנכנסים לטווח SI1 (בינוניטוב) או SI2 (בינוני) חיוני שיועץ יהלומים ידריך אתכם לאבן הנכונה. צפה בתמונה למעלה וקרא את הטקסט למטה לפרטים.
בתמונה למעלה שורה של שלושה יהלומים בחיתוך מצוין עם דרגות ניקיון SI2 לפי מערכת הדירוג GIA. בואו נתמקד בשתי האבנים בקצוות (מהם צריך להימנע בכל מחיר). זה שמשמאל כולל פגמים שחורים כבדים שניתן לראות בקלות בעין בלתי מזוינת כפי שרואים בתמונה. קשה לא לראות את הכתמים הכהים הללו הפוגמים ביופיו של היהלום. בצד ימין יש יהלום בניקיון SI2 גרוע עוד יותר. יש בו הרבה "עננים"(פגמים קטנים היוצרים מסך מעורפל) הוא חסר שקיפות מאחר ולא יוצא ממנו אור ומשדר מראה מעורפל/חלבי. שימו לב שהוא חסר ברק.כידוע ברק ואש הם הגורמים העקריים ליופיו של היהלום. זכור יהלום בעל דרגת חיתוך מעולה אינו מבטיח שיהיו לו ניצוץ מעולה ובודאי לא אם הוא מעונן.
כעת בואו נביט על היהלום המרכזיאותו אנו מחשיבים כיהלום מעולה בניקיון SI2. לא רק שהוא 100% נקי לעין עם פגמים שקופים מפוזרים לאורך, הוא גם בעל ברק/ניצוץ מעולה. אלו הם סוג של יהלומי ניקיון SI2 שאנו שומרים במלאי שלנו ובשום פנים ואופן לא היינו מציעים ללקוח משהו כמו שתי הדוגמאות הראשונות. אנו בודקים בקפידה כל יהלום כדי להבטיח ניצוץ גבוה וללא פגמים בעיתיים.
**דוחות דירוג GIA לא יציינו אם יהלום נקי לעין או בעל מראה מעורפל והוא משהו שתוכלו לראות רק בראייה אמיתית ובאישור מומחה. זכור שאם אתה רואה יהלום בדרגת ניקיון SI2 במחיר נמוך בהרבה מאופציות דומות אחרות, יש לכך סיבה וסביר להניח שהוא ייכלל בקטגוריה של 'לא נקי לעין' או מעורפל.דבר ההופך אותו ליהלום זול מאד ולעיתים לא מסחרי.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן