ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

סוגי פגמים ביהלום -מה יותר גרוע ביהלום, חלל, נוצה או מחט? (cavity, feather, needle)

סוגי פגמים ביהלום מה יותר גרוע ביהלום, חלל, נוצה או מחט? (cavity, feather, needle)
להלן מייל שקבלנו מלקוח:
"
אני מחפש טבעת אירוסין יהלום. יש לי הבנה די טובה במשקל קראט, צבע ואיכות חיתוך. עם זאת, אני לא ממש מבין את סוגי הפגמים . ברצוני לקנות יהלום ברמת ניקיון גבוהה ביותר, כמו VVS-1 או נקי, הצד הפרקטי יותר אומר שאין טעם להוציא כסף על פגמים שלא אוכל להעריך בלי זכוכית מוגדלת. אני בוחן אפשרויות בטווח ניקיון של SI-1 עד VS-2, בצבע G-H, מכיוון שנראה שזה נותן איזון טוב של מאפיינים. לחלק מהיהלומים שאני שוקל לקנות יש פגמים כמו חלל, נוצה ומחט. אני תוהה מה יותר גרוע ליהלום?"
האם חללים, נוצות או מחטים הינם פגמים גרועים?”
חשוב להבין שסוג הפגם אינו בהכרח רע כשלעצמו, אלא מכלול הפגמים שעלינו להתמקד בהם. בעוד ש"חלל" מייצג חור בתוך מבנה האבן,הרי שחלל ביהלום בניקיון VVS-2 שונה לחלוטין מהחלל ביהלום ניקיון SI-2. זה תלוי גם היכן ממוקם הפגם ועד כמה הוא נרחב. זה בא לידי ביטוי בציון הניקיון המוקצה לכל אבן.
"
נוצה" הוא המונח המשמש לתיאור סדק קטן בתוך מבנה הגביש, הוא נקרא "נוצה" מכיוון שהוא נוטה להיראות כמו נוצה כאשר הוא נראה באמצעות הגדלה. נוצות קטנות אינן סיבה לדאגה, במיוחד אם הן נמצאות בתוך גוף האבן. אפילו נוצות גדולות יותר לכאורה לא עשויות להוות סיכון לעמידות כלשה אם הן ממוקמות במקומות הנכונים ביהלום.
המציאות היא שצריך להעריך כל פגם לגופו, ולכן אנו בודקים באופן אישי כל יהלום. יהלומים שעומדים בקריטריוני הבחירה שלנו מתווספים למלאי , בעוד שיהלומים שאינם עומדים בקריטריונים האלה, מכל סיבה שהיא, נדחים.
סוגי פגמים נוספים הם נקודות נקודתיות, עננים וקריסטליםCRYSTAL,PINPOINT,CLOUD)
אני משייך מחטים יחד עם נקודות נקודתיות, עננים וקריסטלים, כי "מחט" היא פשוט גביש יהלום בעל מראה ארוך ודק. לפיכך זה לא נכנס לאותו סיווג כמו חלל או נוצה, כי זה פשוט גביש יהלום. ככזה, זהו בעצם גביש יהלום קטן יותר שהיה מוקף בתוך גביש היהלום הגדול יותר בעת היווצרותו.לגבישי יהלומים, בכל צורה שהיא, אין בעיית עמידות כלשהי. הם פשוט יהלומים הכלואים בתוך היהלום. ככאלה, הם יכולים ללבוש צורות וצורות רבות. אנו נוטים לתאר את הגבישים במונחים של צורתם והיווצרותם.
לדוגמה, "ענן" הוא פשוט אוסף של גבישי יהלומים . הענן מורכב מאוסף נקודות מקרוסקופיות כאשר בוחנים אותם באמצעות הגדלה. לרוב הם שקופים במראה ודומים לכתמים זעירים של אבק נוצץ. תמיד חשבתי על עננים כעל קבוצות כוכבים של גבישי יהלומים בגודל מדויק, כי הם נוטים להיראות כמו קבוצות כוכבים.
אם פגם הוא טוב או רע:

בדרך כלל הדבר תלוי בסוג הפגם, גודלו ,צבעו, מיקומו ,וההשתקפות שלו.

פגם לבן עדיף עדיף על שחור

פגם בצד עדיף על פגם במרכז

פגמי "מחט" "נוצה" "קריסטל" עדיפים על "ענן" בינוני או גדול(ענן קטן תקין)

פגם שהינו"ענן" מאד גדולגרוע ולא מסחרי

פגם “חלל”-CAVITY – הינו גרוע ולא מסחרי
כפי שצוין קודם לכן, אנו בודקים באופן אישי כל יהלום שנבחר למלאי, ושוללים כל יהלום שמכיל תכלילים שאינם לרוחנו. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ישירות כדי לדון בתכלילים בתוך כל יהלום.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן