ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

קניית יהלום לבן-נקי,האם כדאי?


האם כדאי לקנות יהלום לבן נקי

 

במדריכים שלנו לקניית יהלומים, אנו שמים דגש על מתן עדיפות לתכונות שיש להן את ההשפעה הגדולה ביותר על מראה היהלום, כגון איכות החיתוך ומשקל הקראט ולאחר מכן שואפים לניקיון וצבע גבוהים.
גישה זו מבטיחה שהתקציב ינוצל במקום שהוא הכי יעיל, כלומר על חלקי היהלום שניתן לראות ולא על אלה שקיימים רק בתעודה שלו.
למרות זאת, לעתים קרובות אנו מקבלים מיילים מקוראים המעוניינים לרכוש יהלומים "מושלמים" – יהלומים בעלי צבע וניקיון מושלמים.
לאחרונה פנה אלינו קורא שמעוניין לקנות יהלום בטווח של 0.40 עד 0.50 קראט. הוא רצה יהלום עם ברק מעולה ובחר אבן עם איכות חיתוך יוצאת דופן, כמו גם דרגות צבע וניקיון טובות במיוחד.
להלן המייל של הקורא:
"
היי, ראיתי את האתר וקראתי את המאמרים שלך והם עזרו מאוד.
אני מחפש יהלום עגול בין 0.4 ל-0.5 קראט עם ברק מעולה. קראתי שהחיתוך חשוב מאוד אבל אני מבולבל לגבי הטבלה והעומק הטובים ביותר.
ראיתי יהלום נקי – לבן בחיתוך מעולה.
האם תוכל בבקשה לעזור לי לקבל ההחלטה?"

להלן תשובתי:
היהלום שראית חתוך יפה – מה שנראה בברור בתמונה ששלחת. עם זאת, דרגות הצבע (D) והניקיון שלו (FL) כה גבוהות שהן מעלות את מחירו באופן משמעותי, והכל ללא השפעה על המראה שלו.

D/FL diamond from Blule NileleD/FL יהלום

במקום לקנות יהלום "חסר פגמים" כמו זה (נושא שניגע בו יותר בהמשך), עדיף להתמקד ביהלום נקי לעין ומראה חסר צבע(לבן), גם אם אין לו ציון מושלם בתעודת ה-GIA .חשוב שהחיתוך יהיה מעולה.
באופן כללי, אנו ממליצים בחום לא לקנות יהלום בדרגת צבע בטווח D, E או F (נחשב חסר צבע), או בדרגת ניקיון של FL או IF.
הסיבה לכך היא שיהלומים בטווח הצבע ו/או הניקיון הזה מתומחרים בפרמיה משמעותית. עם זאת, לרוב, המראה של יהלומים אלו זהה לאלה שבטווח הצבעים G או H, או טווח הניקיון VVS1 או VVS2, לפחות בעין בלתי מזוינת.
לדוגמה, יהלום 0.48 קראט (בתמונה), בצבע D, בניקיון FL עגול בחיתוך עגול. זה יהלום בגודל קטן אך מדהים שמתומחר ב-3000 דולר.
יהלום 0.46 קראט(לידו בתמונה) , בצבע G, VVS2 . האם הואנראה צהוב בהשוואה? האם יש תכלילים גלויים? אפילו בתאורה והגדלה, קשה מאוד לראות הבדלים משמעותיים בין יהלומים אלה.

D/FL (שמאל) לעומת יהלום G/VVS2 (ימין)


כעת, תארו לעצמכם עד כמה יהלומים אלו ייראו דומים ללא הגדלה, בתאורה רגילה בטבעת על אצבע. אתה בטוח שתוכל לזהות צבע D, ניקיון FL או צבע G, ניקיון VVS2?
למרות המראה הכמעט זהה שלהם, ליהלומים אלה יש תגי מחיר שונים מאוד. היהלום בצבע G, VVS2 ניקיון זמין תמורת 2000 דולר, שהם חצי מהמחיר של אבן הניקיון בצבע D, FL.
בחירת היהלום בעל דרגות הצבע והניקיון הנמוכות יותר (אך עדיין ללא צבע כהה ותכלילים גלויים) משחררת סכום כסף משמעותי שניתן להשקיע באיכות חיתוך משופרת או ביהלום גדול יותר.
בגלל דפוס הפאות של החיתוך העגול, זוהי צורת יהלום טובה מאוד להסתרת פגמים. המשמעות היא שיהלומים רבים בטווח הניקיון SI2 עד VS1 נראים נקיים לעין ויכולים להציע תמורה מצוינת לכסף.
בבדיקת תכלילים בקפידה, ניתן למצוא יהלומים עגולים נקיים לעין בטווח SI1 עד SI2.
באופן דומה, רוב היהלומים בחיתוך עגול בדרגת צבע של G, H, I או J יכולים להיראות מעולה גם בזהב לבן. בזהב צהוב או ורוד, ניתן לרדת לטווח K או L מבלי שהיהלום ייראה צהבהב בטבעת.

הקורא הסכים עמנו שבחירת יהלום עם חיתוך צבע וניקיון מושלמים לא הייתה השקעה טובה במיוחד, ובמקום זאת בחר להקדיש את התקציב שלו ליהלום גדול יותר.
הם בחרו אבן 0.74 קראט, צבע H, VS1 בעבודה מעולה.
ליהלום זה יש איכות חיתוך וברק יוצאי דופן. זה גם נקי לחלוטין לעין וללא כל צבע גלוי. במקום לשלם יותר מדי עבור יהלום "מושלם", הקורא הזה קיבל בסופו של דבר אפשרות לרכוש יהלום מהמם במשקל קראט גדול יותר באותו המחיר.
ההמלצה שלנו
בעת רכישת יהלום, אל תתפתו להשיג משהו "מושלם", בין אם זה מבחינת איכות החיתוך,ניקיון או צבע.
במקום לשאוף לשלמות, תקבלו עסקה טובה בהרבה על ידי בחירת יהלום עם איכות חיתוך מעולה, ולאחר מכן תוודאו שהוא נקי לעין ונראה בהיר, גם אם הניקיון וציוני הצבע שלו אינם מוּשׁלָמים.
גישה זו מאפשרת למקסם את התקציב על תכונות גלויות, כגון משקל קראט וברק, כל זאת תוך הבטחה שאינך מוציא יתר על המידה עבור ניקיון או דרגת צבע מושלמת.
אם אתה זקוק לעזרה בבחירת יהלום, או מעוניין שנעניק משוב על יהלום שברצונך לרכוש, אל תהסס לפנות אלינו לקבלת עזרה מותאמת אישית. צוות המומחים שלנו ישמח לעזור לך למצוא משהו שמתאים לטעם ולתקציב שלך.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן