ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

שינוי גודל בטבעת אירוסין

שינוי גודל בטבעת אירוסין

 

ישנן סיבות רבות לשינוי גודל טבעת האירוסין. יתכן ובן הזוג תכנן הצעת הפתעה יפה, ולא היה בדיוק בטוח במידת הטבעת שלך. או אולי הטבעת התאימה פעם, אבל גודל הטבעת השתנה עם הזמן (זה נפוץ מאוד). אולי ירשת את טבעת היהלומים היפה של סבתא, והיא פשוט לא מתאימה לאצבע שלך. לא משנה מה הסיבה, במאמר זה ניתן עצות וצעדים מועילים כדי לקבוע את הדרך הטובה ביותר לשנות את גודל הטבעת כדי שתוכלו לענוד אותה וליהנות ממנה כל החיים.
כיצד משנים את גודל הטבעות?
צמצום גודל הטבעת כרוך בחיתוך רצועה קטנה בתחתית הטבעת כדי להקטין אותה ואז חיבור מחדש לרצועה שבה היא נחתכה. במידה והליך זה נעשה כהלכה, לא יהיה שום סימן לשינוי. כדי להגדיל את גודל הטבעת, יש להוסיף חומר נוסף להגדלת הרצועה. מסיבה זו עולה יותר לעשות טבעת גדולה יותר מאשר קטנה יותר.
זכור, קל יותר להקטין טבעת מאשר להגדיל. כשאתה בוחר טבעת אירוסין לבן הזוג שלך, או כל טבעת שאתה מתכוון לתת במתנה, תמיד בחר חצי מידה גדולה יותר אם אתה לא בטוח במידת הטבעת של בן הזוג .
כמה עולה לשנות גודל טבעת?
לרבים מהקמעונאים הטובים יש מדיניות טובה לשינוי גודל. ובכל זאת, זה כדאי ללמוד את המדיניות של הקמעונאי לפני הרכישה. למרות ששינוי גודל הוא לעתים קרובות שירות חינם אם עשיתם אותו במקום בו רכשתם את הטבעת, ביצוע התיקון במקום אחר יכול לעלות החל מ-$50 (להתאמות קטנות וקלות יותר) ועד כמה מאות דולרים לעבודות מסובכות יותר.
באיזה סוג של טבעות ניתן לשנות את הגודל?
כשמדובר בשינוי גודל, הרי שעם חלק מהחומרים קל יותר לעבוד מאחרים. טבעות זהב, זהב לבן ופלטינה הן הקלות ביותר לשינוי גודל מבלי לסכן את שלמות הטבעת. חלק מהחומרים מאתגרים או בלתי אפשרי לשנות את הגודל ביד. לדוגמה, זהב ורוד שביר מכדי לשנות את גודלו בקלות. תכשיטנים רבים יימנעו משינוי גודל טבעות זהב ורוד מסיבה זו. מצד שני, טונגסטן ופלדת אל חלד קשים מדי לשינוי גודל ביד.
גורם חשוב נוסף בקביעה האם ניתן לשנות את גודל הטבעת הוא הסגנון. סוליטר פשוט הוא כמעט הסוג הקל ביותר של טבעת לשינוי גודל. ככלל אצבע, ככל שהטבעת פשוטה יותר, כך יהיה קל יותר לשנות את הגודל. קל יותר לשנות את הגודל של טבעות דקות מאשר עבות . ככל שהטבעת תהיה יותר מעוצבת, כך יהיה יותר מאתגר לשנות את הגודל תוך שמירה על שלמותה. שינוי גודל טבעת מעוצבת עשוי להימשך זמן רב יותר ולעלות יותר.
לרוב ניתן לשנות גודל של תכשיטי ירושה ווינטג', אך במקרים אלו חשוב במיוחד לעבוד עם מי שיש לו ניסיון רב ויודע לעבוד עם טבעות וינטג', במיוחד אם לטבעת יש ערך סנטימנטלי עבורך. אם טבעת ירושה מורכבת או עדינה מכדי לשנות את גודלה כראוי, שקול לעשות מחדש את הטבעת במקום תיקון.
באילו סגנונות טבעת קשה לשנות גודל?
סגנונות מסוימים מסובכים במיוחד לשינוי גודל. טבעות נצח,(תמונה למטה)בדרך כלל לא ניתנות לשינוי גודל כי פשוט אין מספיק מתכת חשופה לתכשיטן לעבוד איתה, וכאשר יש יהלומים או אבני חן מסביב לטבעת, זה משנה את גודל הטבעת ויכול להיות בעייתי לשיבוץ אבן. טבעות מתח(בתמונה למטה) הן גם מאתגרות אם לא בלתי אפשריות לשנוי גודלבגלל הדיוק הנדרש להחזיק אבנים במקומן בצורה נכונה ובטוחה.
טבעת נצח (שמאל) וטבעת מתח (ימין) – לא טובות לשינוי גודלאם אתה בוחר סגנון טבעת שיהיה בעיתי לשינוי גודל, מומלץ לברר את מדיניות הקמעונאי לגבי החזרות והחלפות לפני הרכישה. לפעמים קל יותר להחליף טבעת בטבעת בגודל הנכון מאשר לנסות לשנות גודל של טבעת עם פרטים מורכבים, או טבעת העשויה ממתכת שלא ניתנת לגימור.

בתמונה:טבעת נצח (משמאל)+טבעת מתח מימין – בעיתיות להקטנה והגדלה

 

מה לעשות אם לא ניתן לשנות את גודל הטבעת שלך
אם הטבעת שלך אינה מועמדת טובה לשינוי גודל בגלל החומר, סוג הטבעת או כמות הפריטים המשובצים, עזרי גודל יכולים להיות מועילים עזרי גודל הם מוט מתכת קטן או חרוזי מתכת קטנים שניתן להוסיף לתוך הטבעת כדי לעזור לטבעת להישאר במקומה. זהו פתרון טוב במיוחד לטבעת שהיא מעט גדולה מדי.
האם שינוי גודל פוגע בטבעת ?
שינוי גודל נכון של טבעת על ידי איש מקצוע לא יפגע בשלמות הטבעת. עם זאת, עדיף לא לשנות את גודל הטבעת יותר מדי פעמים, מכיוון שעבודה רבה מדי על הטבעת יכולה להפעיל לחץ על המתכת והסביבה. לשינויים זמניים בגודל הטבעת, שיכולים להתרחש במהלך ההריון, עדיף פשוט לאחסן את הטבעת עד שתתאים שוב. עדיף גם לא להעלות או להקטין יותר מ-3 גדלים בעת שינוי גודל טבעת – שיוני גדול מזה יכול לערער את יציבות הטבעת והשיניים שמחזיקות את היהלומים או אבני החן .
בסופו של דבר, כשמדובר בשינוי גודל של טבעת, הדבר החשוב ביותר הוא לבחור ספק אמין ובעל מוניטין שיבצע את השינויים הנדרשים בטבעת בדיוק ובזהירות.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן