ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

השוואת מחירי היהלומים בעלי תעודות זהות  של GIA

 כפי שכתבתי במאמרים קודמים, תעודה גמולוגית של GIA (המכון הגמולוגי האמריקני) הינה התעודה היחידה הנותנת ערך ליהלום.

נשאלת השאלה:

איך יתכן שיהיו הפרשי מחירים ניכרים בין תעודות של GIA בהנחה שכל הפרמטרים האחרים ביהלום זהים?

ניקח לדוגמא שיש לנו 4 תעודות של GIA, משקל היהלום 0.5 קראט, צבע היהלום F, נקיון היהלום VS2 , עבודה: Triple Excellent, פלורסנציה: None.

לכאורה מדובר כאן ב– 4 יהלומים עם תעודות של GIA שמחירם אמור להיות זהה אולם לא כך הדבר.

  1. צבע: בדוגמא למעלה צבע F הינו צבע לבן טוב. מאחר ודרוג הצבע תלוי בבדיקה אנושית ("עין של גמולוג") לא מן הנמנע שיש טעויות בזיהוי הצבע, כמו כן, לפעמים לצבע היהלום נלווה גוון מתכתי אפרפר או חום שנראה לעין מקצועית בלבד. אלמנטים אלו משאירים את צבע היהלום F על כנו, אולם איש מקצוע ביהלומים ימנע מלקנות יהלומים אלו ולכן מחירם נמוך יותר.

בעיה נוספת בדרוג צבעים היא קושי לקבוע אחיד. לדוגמא יש יהלומים שמדורגים F אולם נוטים יותר לצבע נמוך יותר G – יהלומים אלו נקראים F נמוך ומחירם נמוך יותר מאשר F "רגיל" או F גבוה שנוטה לצבע E.

  1. נקיון היהלום: בדוגמא למעלה דיברנו על VS2 שהינו נקיון טוב ביהלומים. הנקיון נקבע ע"י גודל הפגמים, צבע הפגם, השתקפות הפגם, מיקום הפגם, ברק הפגם, סוג הפגם.

את כל האינפורמציה הזו התעודה לא נותנת לנו. התעודה נותנת שקלול כולל של כל הפגמים ומתן ציון אחד בודד לנקיון היהלום VS2. הבעיה היא שישנם הרבה פגמים במסגרת ה– VS2 שגורמים ליהלום להיות לא מסחרי לסוחר יהלומים וערכם נמוך יותר, כמו כן, מיקום הפגם לא מופיע בתעודה הקטנה. סוחרי יהלומים לא רוצים לקנות יהלום VS2 עם פגמים במרכז היהלום–בלוח, יהלומים אלו נמכרים ע"י חנויות התכשיטים במחירים זולים יותר.

  1. עבודת היהלום: בדוגמא למעלה דיברנו על עבודה Triple Excellent הנחשבת לעבודה הטובה ביותר הקייימת. על–אף עובדה זו יש לבדוק אם אנחנו נמצאים בפרמטרים האמצעיים של הנתונים או שאנו נמצאים בגבול העליון או התחתון של עבודת ה– Excellent. נתון זה יכול להוריד את מחיר היהלום ב– 5%-10%.

לסיכום, ראינו שעל–אף שיש תעודה של GIA יכולים לראות פערי מחירים בתוך אותן תעודות עם אותם פרמטרים בהפרשים של אלפי ש"ח. אי לכך, אנו מציעים להתייעץ עם מומחה חבר בורסת היהלומים בכל מה שקשור לקניית יהלומים.

זכרו: אין מציאות ביהלומים. מחיר נמוך = יהלום זול.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן