ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

למה לקנות יהלום רק אצל חבר בורסת היהלומים – בביניני הבורסה בלבד

מאז ומתמיד הדעה הרווחת היא לקנות יהלומים ותכשיטים בחנויות תכשיטים בכלל ובחנויות תכשיטים ממותגות בפרט. בכתבה זו אנסה להסביר ולסתור הנחה זו. אחד היתרונות הגדולים שיש לנו בישראל בנושא יהלומים הוא קיומה של בורסת היהלומים בר"ג.

בורסת היהלומים בישראל הינה הבורסה הגדולה והפעילה ביותר בעולם. מטרתה של בורסת היהלומים היא לקשר בין היצרן, הסיטונאי והתכשיטן ולקדם ביצוע עסקאות יהלומים בארץ ובחו"ל.
הבורסה בישראל מאגדת בתוכה כ- 3000 חברים מתוכם 2500 חברים פעילים הרשאים להיכנס לאולם המסחר ולסחור ביהלומים. עצם הכניסה לאולם המסחר מאפשרת לחבר בורסה לקנות ולמכור יהלומים במחיר הזול ביותר תוך כדי שמירה על כללי אתיקה ומסחר הוגן.

ישנם 4 בניינים מרכזיים במתחם הבורסה כאשר הבניינים מחוברים ביניהם בגשרים פנימיים: בניין שמשון, בניין מכבי, בניין יהלום ובניין נועם. בניין נועם חריג בשל העובדה שלא לכל הדיירים בנועם ניתנת האפשרות לעבור לבניינים אחרים.

כמו כן חשוב לציין שעל בניין נועם לא חל תקנון בורסת היהלומים ולכן אינו מוגדר כבורסת יהלומים

בארבעת הבניינים קיימים משרדים העוסקים ביהלומים וחלק קטן מאותם משרדים משמשים גם חנויות תכשיטים. יש לציין שעל אף העובדה שחנויות אלו ממוקמות בתוך בנייני בורסת היהלומים הבעלים ברובם אינם חברי בורסת היהלומים.

מדוע אני ממליץ לקנות יהלומים מחבר בורסה בלבד?

חברי בורסת היהלומים כפופים לתקנון מחמיר במה שקשור לגילוי נאות ומסחר הוגן של יהלומים כך שסביר להניח שאותו חבר בורסה לא יסכן את מעמדו בבורסה וימכור לכם יהלום סינטטי או מטופל או יהלום שעבר טיפולי השבחה – וזאת ללא הודעה. לעומת זאת כל מי שאינו חבר אינו כפוף לתקנון זה. אי לכך המלצה ראשונה: לוודא שמי שמוכר לכם יהלום הוא חבר בורסת היהלומים. דרשו לראות תג של חבר בורסה – תג לבן עם מסגרת כחולה ותמונה עם כיתובית "חבר בורסה".

כדי לסבר את האוזן – 99% מבעלי חנויות התכשיטים בישראל אינם חברי בורסת היהלומים כולל חנויות תכשיטים שנמצאות במתחם בורסת היהלומים ובבנייני הבורסה. יתרון נוסף שיש לקניית יהלום או טבעת אירוסין מחבר בורסה היא העובדה שאצל חבר בורסת היהלומים ניתן לראות את היהלומים מחוץ לטבעת וזאת מאחר וכל חבר בורסה הינו סוחר יהלומים וסביר להניח שיש לו מלאי של יהלומים או לחילופין יש לו אפשרות להציג לכם יהלום שנלקח בהשאלה מחבר בורסה אחר.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן