ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

מדוע חשוב לראות את היהלומים מחוץ לתכשיט?

לא ניתן לקבוע מהו משקלו, צבעו וניקיונו של היהלום כאשר הוא משובץ בתוך תכשיט מאחר וחלקו מוסתר ובד"כ בחלק המוסתר ע"י השיבוץ מוסתרים פגמים שלא ניתן לראותם אלא אם כן היהלום משוחרר ועומד בפני עצמו. כמו-כן ייתכן שמשקלו של היהלום המשובץ אינו מתאים למשקל בתעודה. בכל מדינה יש חוק מידות ומשקלות שונה.

מאחר והיהלום הינו מוצר בר משקל יש מדינות הנותנות אפשרות סטיה של 5% במשקל, במילים אחרות יתכן והיהלום המשובץ שוקל 0.48 קראט ובתעודה רשום 0.50 קראט או שהוא נמכר כיהלום של 0.50 קראט. ההבדל במחיר בין 0.48 ל- 0.50 יכול להתבטא ב- 40%-35%. אי לכך יש לוודא את משקלו של היהלום לפני השיבוץ או לחילופין לוודא שיש ליהלום תעודה של מכון גמולוגי מוכר. אנו ממליצים על G.I.A (המכון הגמולוגי האמריקני) המכון המוביל בעולם והמקובל ביותר בבורסות היהלומים בארץ ובעולם.

יתרון נוסף לקנייה אצל חבר בורסת היהלומים היא העובדה שחבר בורסה יכול להשיג לכם כל אבן מתועדת ע"י המכון הגמולוגי האמריקני G.I.A לעומת חנויות תכשיטים שיקח להן זמן ומאמצים להשיג תעודות אלו.

מדוע חשובה תעודה של G.I.A: תעודה גמולוגית זו מגדירה את האבן מבחינת צבע, ניקיון ועבודה. ההגדרות הן מחמירות מאוד ולכן כל בורסות העולם מסתמכות על תעודות אלו.
באבנים מתחת ל- 1 קראט, המכון הגמולוגי האמריקני G.I.A חורט בחריטת ליייזר מספר על הדופן של היהלום.

החריטה היא חובה ולא ניתן לקבל תעודה בלעדיה. את החריטה ניתן לראות במיקרוסקופ בהגדלה של פי 15. המספר המוטבע ביהלום צריך להתאים למספר הרשום בתעודה, זו הדרך היחידה שהקונה יכול לוודא שהיהלום שמציעים לו מתאים לתעודה. אי לכך דירשו מהמוכר שיראה לכם במיקרוסקופ את המספר המוטבע לפני הקנייה ולאחר מכן אותו כנ"ל אחרי השיבוץ של היהלום בטבעת. זו הדרך היחידה לוודא שאכן קיבלתם את המוצר ששילמתם עבורו.

חריטה זו לא קיימת במכונים אחרים. או אם היא קיימת הרי היא נעשית לבקשת הלקוח ולא המכון בניגוד ל- G.I.A שמחייב חריטה ולא מנפיק תעודה ללא חריטת המספר.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן