ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

מה חשוב לבדוק בקניה – הנחות בקניית יהלומים

אין כמעט תחום צריכה שבו אפשר לעבוד על צרכנים חסרי ידע כמו תחום תכשיטי היהלומים.

במדריך זה מרוכז מידע עדכני וטיפים שיעזרו לכם בקניה

קביעה של ערך היהלום ניתנת להיעשות באופן יסודי רק כשהוא עדיין לא משובץ בתכשיט. אחר-כך כבר יותר קשה. כשמדובר בתכשיטים עם יהלומים 0.3 קרט ויותר, מצורפת לעיתים קרובות תעודה גמולוגית – מסמך שנותן מכון גמולוגי מוסמך, הקובע את הפרמטרים השונים של האבן. המסלול שעובר היהלום ממצב של חומר גלם ועד מצב של תכשיט סופי הוא עתיר הוצאות והשקעות, וכולל ידיים רבות מה שיוצר פער תיווך גדול מאוד. מדובר על פערים של עשרות ומאות אחוזים ברשתות היוקרתיות.

על מה לשים לב בבדיקת יהלום:

1) צבע היהלום מ- D = לבן מאוד עד Z = צהוב.
2) ברק היהלום שהוא פונקציה של עבודת הליטוש באבן, איכות האבן, צלילותה, צורת הליטוש וכן עומק היהלום.
3) פרמטר נוסף הוא מידת הניקיון של היהלום, שמוגדרת על-פי פרמטרים מקובלים בתעשייה. ככל שהיהלום נקי יותר, הוא צלול יותר וגם יקר יותר.

איך נותנים ליהלום מראה של יהלום גדול יותר?

משבצים את היהלום כשהוא מוקף בזהב לבן, שעליו מוסיפים ציפוי של רודיום, מתכת ממשפחת הפלטינה. זו מעניקה לזהב מראה מבריק יותר, המוסיף אור ליהלום ויוצר אפקט של יהלום גדול יותר. עוד שיטה: מקיפים את היהלום, או לפחות חלק ממנו, באבנים קטנות, והשילוב יוצר גם הוא אפקט של יהלום גדול.

הרוב המכריע של הצרכנים מן השורה אינם מודעים למשמעות העצומה שיש לשיבוץ מקצועי על התוצאה הסופית ועל המחיר בהתאם.משבץ טוב משפר אפקט של יהלומים טובים. שיבוץ גרוע יכול להוריד את ערכו של תכשיט באלפי שקלים.

עבודות צורפות ושיבוץ איכותיות ניכרות בקווים ישרים, באחידות בין האבנים, וגם בדברים שלא ניתן לראות, כמו למשל (בטבעות בינוניות וגדולות) יצירת רשת פנימית מזהב לבן בחלק הקרוב לעור, המבטיחה אוורור לאצבע ומפחיתה סיכון לפריחה. המשבץ המשובח יעבוד עם מיקרוסקופ המגדיל את האבנים פי חמישים. המשבץ הסטנדרטי יסתפק בלופה, שמעניקה הגדלה מצומצמת. ככל שמספר האבנים בתכשיט גדול יותר, כך עולה חשיבות מקצועיותו של המשבץ.

כללית, למשבצים הישראלים יש שם טוב בקנה מידה עולמי.
קחו בחשבון שלא ישבצו לכם את היהלומים שקניתם משכן החבר בבורסה ליהלומים בתכשיטים ממותגים, מעוצבים ומיובאים, אלא אם מדובר באבנים בודדות גדולות במיוחד. הדבר נובע מרצונם של התכשיטנים להגן על רווחיהם.

מומלץ להתייחס בחשדנות להנחות של גדולות במחירי תכשיטי יהלומים. הן עלולות להיות פיקטיביות. פשוט ניפחו מחיר מלכתחילה על מנת לתת הנחה גדולה.
כל הנחה מעל 10% בתכשיטים ויהלומים – אינה רצינית כנראה שהמחיר היה מנופח
ביהלומים אין מבצעים, אין 1+1 ,אין הנחות של 40% ,אין חנויות מפעל-יש רק מחיר מנופח שממנו עושים הנחה
כל היהלומים בישראל נקנים בבורסת היהלומים. רק חבר בבורסת היהלומים הרשאי להכנס לאולם המסחר יכול לקנות את היהלום במחיר הסיטונאי הנמוך ביותר המוצע באותו יום.כל השאר ישלמו מחיר גבוה יותר בהתאם למספר המתווכים וחנויות התכשיטים עד לצרכן הסופי

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן