ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

קניית יהלומים באיטרנט או בחו"ל – זהירות!!!

במאמר זה אדון בנושא קניית יהלומים טבעות אירוסין ותכשיטים באינטרנט – למה לשים לב וממה להיזהר.

ככלל:

איננו ממליצים לקנות תכשיטים ויהלומים באינטרנט לא בארץ ולא בחו"ל, להלן הנימוקים.
קניית תכשיטים ויהלומים באינטרנט בישראל – כל נושא קניית היהלומים, התכשיטים וטבעות האירוסין מאוד לא מפותח בישראל וזאת בשל הסיבה שהצרכן הישראלי הינו צרכן חשדן מטבעו ובצדק וכן בשל העובדה שתכשיט יהלומים אינו מוצר מוגדר אותו ניתן לקנות ללא ראייה או מדידה. כל מוצר אחר כולל בגד או מוצר חשמלי מוגדר מטבעו ע"י סוג החומר, מספר המודל וכדומה כך שהצרכן יודע למה לצפות, לא כך בתכשיטי יהלומים. כל תכשיט נראה שונה בהתאם לאופי השיבוץ של היהלומים, ובהתאם לצבעם ולניקיונם, כל תכשיט מתקבל אחרת בהתאם לצבע העור של העונדת אותו, אי לכך תכשיט צריך לראות ולמדוד שאם לא כך, יקרה מצב שנקנה מוצר לא מתאים שלא יהלום את העונדת אותו.

אתרי האינטרנט העוסקים בתכשיטים רחוקים מלשקף גילוי נאות לצרכן.
לדוגמא: במספר אתרי אינטרנט לא מפרטים את מספר היהלומים וגודלם, אלא נותנים משקל כללי לכל היהלומים. הצרכן יכול לחשוב שהוא מקבל יהלום גדול של קראט אחד (100 נקודות) בעוד שלמעשה הוא מקבל 10 יהלומים של 10 נקודות (10X10 = 100 נקודות) ששווים 1/10 מחיר.
או לחילופין אם יש יהלום מרכזי גדול באיכות נמוכה, אתרי אינטרנט מפרטים את הצבע והניקיון של היהלומים הקטנים תוך התעלמות מצבעו ונקיונו של היהלום הגדול שהוא המרכיב העיקרי בתמחור התכשיט.
אתרי האינטרנט העוסקים ביהלומים ותכשיטים לא מתריעים על כך שלא ניתן לקבל החזר כספי על תכשיט מעל 3000 ש"ח במידה ומחזירים אותו. במקרה כזה אפשר לקבל רק זיכוי (לפי החוק מ- 1/1/2011).
מאחר ויהלומים ותכשיטים מתומחרים ב- $ לא תמיד מופיעים המחירים כולל מע"מ. לא אחת מופיעים באינטרנט מחירים אולם בפועל כשבאים לקנות יש להוסיף את המע"מ. באתרי אינטרנט רבים לא מצוינת סוג התעודה הגמולוגית עמה מגיע היהלום והצרכן נאלץ לקבל תעודה גמולוגית של בעל החנות או של מכון גמולוגי לא מוכר ולא ידוע או מכון שסחירותו נמוכה בבורסת היהלומים.
לא אחת קורה שהתכשיט לא תואם לתמונה או למפרט הטכני שנראה באינטרנט.
לדוגמא: זוג עגילים עם יהלומים שאמורים לשקול 1/2 קראט כל אחד, מגיעים ללקוח כאשר יהלום אחד שוקל 0.48 ויהלום שני שוקל 0.45, דבר שמנוגד לתקנון בורסת היהלומים אך קיים בחנויות. אי לכך חשוב לקבל מידע ומשקל לכל יהלום בנפרד ובמיוחד לאבן המרכזית הגדולה.

קניית תכשיטים באתרי אינטרנט בחו"ל – לא מומלץ ולא ניתן לביצוע מישראל.
כאשר אתם בחו"ל ניתן לקנות באתר אינטרנט בחו"ל ולקבל את התכשיט בחו"ל. במידה ובעל התכשיט עונד אותו בזמן הבאתו לארץ, לא סביר שיעצר במכס .אולם אם התכשיט מגיע בקופסה ארוזה כמתנה, יש להצהיר עליו במכס ולשלם עליו מס של 12% + מע"מ. במידה ולא מצהירים על התכשיט הדבר נחשב להברחה. במה שקשור ליהלומים לא משובצים אין אפשרות להכניס יהלומים לא משובצים לישראל אלא אם כן יש לנושא היהלומים רישיון עיסוק ביהלומים מטעם המפקח על היהלומים. פועל יוצא מכך שלא ניתן להזמין יהלומים באינטרנט אלא אם יש לכם רישיון עיסוק ביהלומים. היהלומים שהזמנתם באינטרנט יגיעו למכס בבורסת היהלומים ולא תהיה לכם אפשרות לשחרר אותם אלא אם כן אתם מכירים בעל רישיון עיסוק ביהלומים שישחרר את היהלומים על שמו "וימכור" לכם אותם וזה כמובן דבר שכרוך בתשלום כספי לא מבוטל + מע"מ המעמיד בספק את כדאיות הקנייה באינטרנט.

במידה ולא ימצא מי שישחרר לכם את היהלומים, היהלומים יוחזרו לחו"ל כאשר כל העמלות + הוצאות המשלוח יחולו עליכם. מה גם שתהליך קבלת התשלום חזרה בניכוי עמלות יכול לקחת חודשים רבים.
לסיכום: לא מומלץ ולא ניתן למי שאין לו רישיון עיסוק ביהלומים להזמין יהלומים לא משובצים באתרי אינטרנט בחו"ל ולהביאם לישראל.
לא מומלץ להזמין תכשיטים באתרי אינטרנט בחו"ל ולהביאם לישראל בגלל מכס ומע"מ המוטלים עליהם.
וככלל: לא מומלץ להזמין יהלומים ותכשיטים באינטרנט לא בארץ ולא בחו"ל –
תכשיטים ויהלומים צריך לבדוק ולראות פיזית.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן